Nezávislé studio Amanita Design vzniklo v roce 2003 na základě diplomové práce Jakuba Dvorského, jednoduché flashové hry Samorost. O dva roky později se k němu připojil animátor Václav Blín a spolu vytvořili Samorost 2.

Rok 2009 znamenal vydání dosud největšího projektu Machinarium a tři roky na to spatřila světlo světa Botanicula. Trochu bokem stojí titul Questionaut, který se může zařadit k výukovým hrám a otestoval hráčovy znalosti z oblasti matematiky, angličtiny a přírodních věd. V současnosti vývojáři pracují na Samorost 3.

Hry od Amanita Design mají několik společných jmenovatelů – ručně dělaná a velice podařená 2D grafika, úchvatné soundtracky (ty novější má na svědomí český hudebník Floex) a herní náplň v podobě řešení rozličných rébusů.

Příjemná atmosféra a dobrá hratelnost znamenají velký úspěch po celém světě a spoustu ocenění. S přihlédnutím k faktu, že o chod studia se stará devět lidí, jde vskutku o obdivuhodnou záležitost.