Za založením studia Warhorse Studios roku 2011 stojí dvě velká jména – Daniel Vávra a Martin Klíma. Od prvopočátků se vývojáři zaměřují na RPG Kingdom Come: Deliverance, které se má stát prvním dílem trilogie zaměřené na téma husitského období v českých zemích. Děj hry je zasazen do doby okolo roku 1403 a tvůrci velice dbají na historickou věrohodnost a celkovou realističnost. Použitým enginem je léty prověřený CryEngine 3.

Hra je oproti žánrové konkurenci nezvyklá hned v několika ohledech – odehrává se z pohledu první osoby, přičemž většina obdobných titulů volí pohled ze třetí osoby. Zároveň je plně realistické a neobsahuje žádná kouzla, magické lektvary, mytické postavy a podobně. Na prvotřídní úrovni bude i technické zpracování, což je patrné z dosud vydaných videí a screenshotů.

Obrovský úspěch znamenala kampaň na Kickstarteru, která měla přesvědčit investora Zdeňka Bakalu o tom, že o hru bude zájem. Původní cíl vybrat 300 000 liber byl nakonec přesažen téměř čtyřikrát a výsledná vybraná částka činí 1 106 371 liber (cca 40 milionů Kč). Zdeněk Bakala má nyní ve společnosti 70% podíl a nadále financuje poměrně náročný vývoj. Optimistický odhad vydání je rok 2016, není ale vyloučeno, že nakonec nebude splněn.