Studio Bohemia Interactive bylo založeno bratry Španělovými v roce 1999 a svou první významnější hru vydalo o dva roky později. Nešlo o nic jiného, než ikonickou Operaci Flashpoint, která si získala početnou hráčskou základnu a stejně jako třeba Mafia se stala základem pro mnoho různých módů. Jde o vysoce realistický simulátor boje, jehož děj je zasazen do roku 1985 na fiktivní ostrov, kde proti sobě bojují USA a Rusko. Hra se setkala se skvělým ohlasem kritiky, několika oceněními a v neposlední řadě také 1,2 milionu prodaných kopií.

Zatímco o vydání Operace Flashpoint se staral distributor Codemasters, další významný titul již Bohemia Interactive celý vytvořila i vydala plně ve vlastní režii. Konkrétně jde o hru Arma vydanou v roce 2006. Svým způsobem šlo o pokračovatele Operace Flashpoint, tuto značku však vývojáři již kvůli sporům s Codemasters nemohli používat. Titul již bohužel nebyl přijat tak pozitivně jako předchozí, za což může především technická zastaralost (obě hry používají tentýž engine, ačkoliv jejich vydání dělí šest let), velké množství bugů a horší optimalizace. Přesto si našla poměrně dost příznivců a rozhodně měla i své kladné stránky – celkově se tak pro studio stále jednalo o úspěch později doplněný o datadisk Arma: Queen Gambit.

Na výše zmíněném datadisku spolupracovala také studia Altar Games a Black Element Software, jež následně pomáhali i s vývojem Army II. Ta vyšla v roce 2009 a přestože nebyla k dispozici pro herní konzole, což je na současném trhu poměrně důležitý atribut, díky jedinečnému přístupu studia k realismu a celkovému provedení si získala početnou hráčskou základnu a velmi dobře na tom byla i v otázce prodejů. Rok nato byl vydán velký datadisk Arma II: Operation Arrowhead a 30. září tentýž rok také Bohemia Interactive provedla akvizici výše zmíněných dvou studií.

Rok 2013 se stal bylo vydáno třetí pokračování série Arma, které se odehrávalo v budoucnosti na ostrově Attis (inspirovaném řeckým ostrovem Lémnos) a zobrazovalo konflikt sil NATO a Íránu. I tentokrát byla hra přijata dobře jak kritikou, tak hráčskou komunitou.

Velký úspěch pro Bohemia Interactive znamenala modifikace DayZ. Hru předělává na multiplayerovou online survival akci, kdy se probudíte v zemi zamořené tajemným virusem a musíte se potýkat jednak s nemrtvými, druhak i s nevyzpytatelnými ostatními hráči. Mód raketově nastartoval prodeje hry ve službě Steam a dal za vznik samostatné hře, která je momentálně přístupná v BETA verzi a její vydání se očekává v roce 2016.

Bohemia Interactive má na svědomí také několik dalších her, například realistický simulátor helikopter Take On: Helicopters. Jejich hlavním produktem však i nadále zůstává série Arma a zmíněný titul DayZ. O modifikaci se ještě sluší zmínit velký důraz na realističnost a nemilosrdnou obtížnost – obojí napomáhalo unikátnosti hry a autor Dean Hall si de facto může připsat do porfolia založení nového žánru survival akčních horrorů, s nimiž se posléze roztrhl pytel.

Celkově nicméně Bohemia Interactive v současnosti můžeme označit za nejdůležitější české studio, jelikož někdejší Illusion Softworks v podstatě zaniklo. Tento tým je jedním z důkazů, že v naší zemi existuje velká spousta v tomto oboru zručných lidí a dosud vydané hry to jen potvrzují.