Amanita Design

Nezávislé studio Amanita Design vzniklo v roce 2003 na základě diplomové práce Jakuba Dvorského, jednoduché flashové hry Samorost. O dva roky později se k němu připojil animátor Václav Blín a spolu vytvořili Samorost 2.

Hry od Amanita Design se vyznačují unikátním vizuálním stylem. Na snímku Samorost 2
Hry od Amanita Design se vyznačují unikátním vizuálním stylem. Na snímku Samorost 2

Rok 2009 znamenal vydání dosud největšího projektu Machinarium a tři roky na to spatřila světlo světa Botanicula. Trochu bokem stojí titul Questionaut, který se může zařadit k výukovým hrám a otestoval hráčovy znalosti z oblasti matematiky, angličtiny a přírodních věd. V současnosti vývojáři pracují na Samorost 3.machinarium-wallpaper-parrot-1920x1200botanicula_2

20226_samorost-3-3
Shora: Machinarium, Botanicula, Samorost 3

Hry od Amanita Design mají několik společných jmenovatelů – ručně dělaná a velice podařená 2D grafika, úchvatné soundtracky (ty novější má na svědomí český hudebník Floex) a herní náplň v podobě řešení rozličných rébusů.

Questionaut: Výuková hra v podání Amanita Design
Questionaut: Výuková hra v podání Amanita Design

Příjemná atmosféra a dobrá hratelnost znamenají velký úspěch po celém světě a spoustu ocenění. S přihlédnutím k faktu, že o chod studia se stará devět lidí, jde vskutku o obdivuhodnou záležitost.

Statický web poskytující základní informace o české videoherní scéně