Daniel Vávra vystudoval Střední umělecko-průmyslovou školu v Turnově a již od mala vytvářel různý obsah pro počítače. V roce 1998 nastoupil do studia Illusion Softworks jako 2D grafik a pracoval na hře Hidden & Dangerous. Poté se stal hlavním designérem, scénáristou a režisérem kultovní hry Mafia. Bohužel, na druhém dílu nakonec prakticky nezanechal otisk, ačkoliv jej začal psát takřka okamžitě po vydání jedničky.

Následné změny v uspořádání studia a dílčí neshody vedly k tomu, že v roce 2009 ze studia 2K Czech odešel a nyní se věnuje vlastnímu projektu s Warhorse Studios, které založil v roce 2011 a v současnosti pracuje na realistickém RPG Kingdom Come: Deliverance, jež se bude odehrávat v husitském Česku.
Hra již stačila svým precizním zpracováním a působivými trailery zaujmout širokou veřejnost napříč celým světem a velmi uspěla v kickstarterové kampani, kde vybrala takřka čtyřnásobnou částku , než byl původní cíl. V budoucnu by se tak mohlo jednat o další dílo, které se postará o dobré jméno Čechů v oblasti vývoje videoher.